fredag 30 november 2012

Nyttfiske.se testar Thermotic flytunderställ

Nyttfiske.se är en otroligt bra blogg och en grym kanal på Youtube. Träffade Robbo på Sportfishmasters och konstigt nog så tyckte jag att han verkade trevlig och framför allt duktig på det han gör... Har ni inte sett hans blogg, GÖR DET! En given följetong. Det känns långt kvar till säsong tre och jag såg att han gör en del produktester på sin blogg mellan säsongerna.

Självklart passade jag på att fråga Robbo om han var sugen på att göra ett test av vårt flytunderställ då jag anser att detta är en nödvändighet till oss sportfiskare som vantrivs i tjocka klumpiga flytoveraller. Eller får spel på räddningsselens alla remmar som fastnar i fluglinan eller fladdrar i fartvinden. Robbo är lika dan, fiskar helst i sköna kläder som känns rätt.

Thermotics flytunderställ är för mig en självklarhet då jag åker ut i båten eller kommer gå ut på isarna i vinter.

Robbo blev utrustad med ett helt ställ bestående av byxor, tröja och väst. Vad skulle han då tycka om detta? Redan första passet ringer Robbo mig, " Det är ju grymt, fan va bra" ekade det i luren. "Värmer som satan och är inte i vägen över huvud taget".

Efter ett antal fisketurer så var det dags för att testa flytkraften, tydligen skulle jag bli inblandad i detta, sneglade på termometern i båten och svarade; "badar du badar jag....." Dagarna gick och inte blev det varmare i vattnet.... Hörde att S-O på Miekofishing.se testat flytunderstället i isvak... Fick lite dåligt samvete då våra planer uppdagades...

Se och njut :)



Stort tack till Vattenpalatset i Lerum, S-O Larsson på Mieko fishing samt till allas våran Robbo på  www.nyttfiske.se