tisdag 12 februari 2013

Ulricehamns Sportfiskebutik

Wiggler säljer idag till ca 700-750 sportfiskebutiker i Sverige, en av mina favoritsysselsättningar är att surfa runt på nätet och kolla webbsidor, facebooksidor och annat som är fiskerelaterat.

Jag stötte på Ulricehamns sportfiskebutik av en slump på facebook och kollade lite på deras sida och såg att dom självklart handlar av Wiggler, är en relativt nystartad butik, finns som "riktig butik".

Självklart kommer jag fortsätta min resa genom Sverige och försöka få med både stora och små butiker på vår blogg. Har ni önskemål så skicka gärna ett mail till news@wiggler.se så hör jag av mig!

Nu tillbaka till Ulricehamns sportfiskebutik

Jag passade på att ställa lite frågor om butiken till en av ägarna via facebook och få lite fakta om just denna butiken. Mikael var snabbt tillbaka och skickade lite bilder och text.

Om Ulricehamns Sportfiske

Idén om en egen butik föddes när Mattias och jag satt ute på Åsunden tillsammans en sommar kväll 2011.
Tanken och ordet som kom upp var hela tiden, "Det Måste Funka". Det tog några månader innan Mattias ringde och fråga om jag ville driva en sportfiskebutik tillsammans med honom. Givetvis svarade jag JA!

Hela hösten satt vi på kvällarna och gick igenom alla grossister & märken vi ville sälja i butiken.
Wiggler var ett självklart val för oss med tanke på hur otroligt mycket bra grejer som fanns att beställa. Märken som SPRO, Relax , Gamakatsu mm lockade.

Vi tog genast kontakt med Nicklas Kolbeck på Wiggler och ett samarbete började.


Vi ville hala tiden ha en känsla i butiken att man kan komma hit utan och handla, ta en kopp kaffe snacka fiske och träffa nya vänner med samma intresse. 2 April 2012 slog vi upp dörrarna och hela butiken var fylld till bredden med grejer. Över 3500 produkter på 60 kwm.

Nu har snart ett år gått och vi rullar på sakta men säkert. Inför inköp 2013 valde vi att lägga en stadig order från Wiggler och utöka vårat utbud.

5-7 Apri står vi på Sportfiskemässan i Jönköping och givetvis säljer vi produkter från Wiggler.

Kom gärna och snacka med oss på mässan, kolla in vårat utbud och ni är mer än välkommna till den lilla butiken med det stora hjärtat som klapppar för sportfiske!

Mvh/
Mikael Torsson & Mattias Lundberg

Ulricehamns Sportfiske AB
Tel: 0321-10010
Ni hittar oss på facebook både som butik och som grupp samt på vår hemsida www.ulricehamns-sportfiske.se/