onsdag 19 september 2012

Fiskeguider i Sverige


Fiskeguider och fisketeam


Under hösten så kommer det att komma mindre inlägg om guider och fisketeam som Wiggler samarbetar med. På vår nya hemsida så kommer det dessutom att finnas direktlänkar till guider så att just du kan komma kontakt med dessa proffs. Självklart används utrustning i form av rullar, spön och beten ifrån Wiggler i dessa båtar. Mer info om den nya hemsidan kommer inom kort.

Peter Törnqvist / Petersfiske.nu

Glad guide i Vänern
 

Peter är Ostkustsbaserad guide som har guidat i ca 12 år, framför allt i Trosa Skärgård men även i Mälaren, Vänern, Vättern samt längs otaliga andra platser i Östersjön.

Relaxabborre
Jag har haft möjligheten att följa med Peter ut och fick då en saftig vårgädda på dryga 11 kg, trots att det fanns bananer i båten!  För att jävlas med Peter så stod jag dessutom och käkade banan då jag kastade... gissa när gäddan högg?
"Banangäddan"

Peter är en duktig och driven sportfiskare som vet hur man hanterar båt, beten och framför allt fisken som återutsätts varsamt. 

Även vänner som varit ute med Peter har alltid kommit i land med fina fiskar och ett leende på läpparna.

Peter har figurerat i fisketidningar, framför allt i Fiske För alla där både Mikael Engström och Anders Forsberg fiskat med honom.

Peter använder självklart Herky Jerky, Relax, Lunker City, Tomic i båten men även M/G spinnare som är en av Peters favoriter på pigg gädda. I fören på hans Silver sitter en elmotor ifrån Watersnake.

Peter hanterar det mesta inom sportfiske. Mitt tips är att slå honom en signal i god tid då han ofta är uppbokad.
M/G Gädda


På Peters hemsida kan man läsa följande:

Jag erbjuder dig som privatperson eller företag att fiska med professionell fiskeguide i toppmodernt utrustade sportfiskebåtar. Jag själv guidar ifrån Silver Eagle 630 cc med en  Mercury Verado 150.
Östersjölax
Jag tar max 5 kunder i min båt, därefter så ordnar jag med fler guider/båtar.

Vi fiskar efter Gädda, Gös, Abborre, Havsöring och Lax i Stockholms skärgård, Mälaren, Vänern och Vättern.

Jag guidar alla dagar i veckan året om. Jag ordnar god mat och bra boende och om ni vill kan dagen avslutas med vedeldad bastu. Jag ordnar med flerbåtsguidningar för större sällskap.

 
När ni är ute med mig så får ni låna en varm flytoverall eller en flytväst. Jag håller med all nödvändig fiskeutrustning. Under en normaltur så är vi ute ca 8 timmar, men det är upp till er och avgöra hur länge ni vill vara ute. Jag ordnar med god mat, kallt eller varmt som ni önskar.
 
Jag har den utbildningen som krävs för att bedriva guidade fisketurer,
Jag har följande:
fartygsbefälsexamen kl 8, högfarts-certifikat samt radar, VHF och  sist men inte minst HLR (Hjärt & lungräddnings utbildning.).  Ni alltid försäkrade när ni är ute med mig...

Välkomna ombord!!

För mer info, priser och bokning
Tel:                08-647 37 53
Mob:             0704 33 77 92
E-post:           mailapeter@petersfiske.nu

Hemsida:        www.petersfiske.nu