torsdag 11 oktober 2012

Måla jiggar

 
 

Måla shadjiggar och få dina standard färger riktigt heta!

 
 
Att måla shadjiggar är ett roligt och effektivt sätt att få den där lilla extra färgklicken eller huggpunkten på den annars lite enformigt färgade jiggen.
 
Med en svart penna så blev detta en klassisk Red Tiger
 
 Skippy Fish Marker Pens fick jag i min hand för dryga året sedan och har experimenterat med dessa och relaxjiggar. Lite roliga färger har det blivit, dessutom en del gäddor på 22 cm varianterna med tiger ränder. Färgerna bleks med tiden och blir efter en dryga vecka mycket mjukare i tonerna.

Är ingen Picasso men man vet aldrig vad gäddan gillar
 Att fixa med verticaljiggarna för att få fram det där lilla extra är en ide jag skall testa i höst, nedan finner ni mitt första försök.
Orange buk och en Röd huggpunkt på denna 10" Fin-S
Ibland så blir försöken lite sådär men färgerna försvinner sakta så släng inte jiggen för denna skull.
Ett försök till en Tråkabborre

Lite Pimpad Relax för abborre

Min variant på Fegisen