fredag 26 oktober 2012

Stjärnås ordnar Vertikalfiskekurs på Mjörn


Strömvalls och Tajtlajn i vacker bild
Pratade med Tomas på Strömvalls/Stjärnås-Sportfiske idag.
 
Tomas använder Lunker City Fin-S jiggar i sin jakt efter Mjörngösen med riktigt bra resultat.
 
Tomas med kollega vann även deltävlingen på Sportfishmasters Göstävling på Mjörn nu i somras, Team Strömvalls knep även vinsten i poängjaktstävlingen.
 
Fick detta tipset på ett litet trevligt evenemang nu på Söndag:
 
 
GRATIS KURS I VERTIKALFISKE PÅ MJÖRN!!!!!!

Nu på Söndag befinner jag mig på Mjörn om vädret tillåter.
Det är många som frågar hur fisket går till och vilka platser man fiskar på, så ni som har båtar möter upp mig på sjön.
Jag går igenom:
 
Fin-S i effektiv färg
Val av jiggar, sökande efter gös, hur man läser ett ekolod mm.
 
Jag kan inte hjälpa hur många som helst så dom som hör av sig först har störst chans den här vändan.
Jag har tänkt att vi möts på sjön vid 9.00 tiden (Kvarnholmen vid Sjövik) och har lunch vid 12.00 tiden (jag har med engångsgrillar).
Fisket brukar vara bra vid 14.30 fram till skymning för dom som vill.
 
Lindyhandskar är bra att greppa gädda med
 

HÖR AV ER FÖR  ANMÄLAN OCH INFO.
Till Strömvalls Sportfiske 031-7074007
Till mig på sjön 0730-583846
Med hälsningar Tomas