fredag 19 oktober 2012

Swim Whizz


Fick denna bild ifrån USA direkt ifrån Big Bear Production i Michigan där legendariska Swim Whizz produceras och lackas. En av lackerarna vid namn Omar gjorde denna airbrushmålning på en bit metall medan han väntade på nästa batch Swim Whizz.

Här ser ni färdiga betet som avbildades på tavlan
 


Swim Whizz är ett av de beten som jag använder då jag trollar efter gädda, både på vår och på höst fungerar detta bete riktigt bra. Min favorit är den ledade flytande modellen på 20 cm. Jag förlänger både fram och bakkroken med hjälp av ectra fjäderringar för att öka mina chanser till att få upp gäddan då fisken får mindre chans att kränga sig loss ju mer rörlighet det finns mellan krok och bete.

En välmatad pelagisk skönhet som bet på en paravantrollad Swim Whizz i Mjörn i våras