fredag 22 mars 2013

På besök hos Kode Marin

Bogsering av ångbåt i Mjörn
Som nöjd ägare av en Evinrude Etec så behöver man inte bry sig så mycket om service, vinterkonservering och liknade saker som tar tid och pengar. Jag köpte min motor Jan 2011 och har haft en skön resa, nu var det däremot dags för först servicen då jag har kört de första 300 timmarna. Vinterkonserveringen gjorde jag i december, tog hela 2 minuter, helt fantastiskt. 300 timmar utan inkörning, oljebyten, meningslösa 10 timmars serviceresor för att serviceboken skall stämma.



Nu var det dags att boka servicen och det gick kanon, körde upp båten i morse och nu på eftermiddagen så hämtade jag den. Impeller bytt, nytt fint motorlås monterat inför årets fisketävlingar. Kanonservice som alltid på Kode Marin & Maskin av Dennis, Staffan och Olof.


Kode Marin & Maskin är även en av Wigglers kunder och jag passade på att ta en koll på sortimentet. Kode är en av få butiker i västsverige som har Watersnakemotorer i lager. Dom har enbart aktermonterade motorer men säljer en hel del av dom. Dennis berättade att under de tre åren som dom sålt Watersnake motorer så har dom inte fått en enda reklamation eller klagomål. Dom säljer även Watersnakes gummibåtar som är ruskigt prisvärda.

Väggen med fiskesaker är inte den största men inför havsöringspremiären så satt det en hel del Viking Herring till bra priser på väggen. Dom har även ett haspelset bestående av Rovexspö och Rovexrulle till ett bra pris.

Viking Herring med röda prislappar....

Ett fåtal tvådelade Spro flytoveraller till salu fortfarande

Kärlek i långa rader....

Öppettider försäljning: vardag 9-18 lördag 9-13 verkstad: vardag 9-17 lördag 9-13
www.kodemarin-maskin.se Telefon 0303-50290