tisdag 25 mars 2014

Stora gäddor på rätt grejor samt en drömfisk på 15+!

Spro´s Norway Expedition jerkbait 7 fot med kastvikt 60-150gr är ett spö jag fiskat med i flera år och jag älskar detta spö. Kastar allt som jag testat och bjuder på skön drillning även om gäddorna inte alltid är så stora.
9+ från 2012 på 7-fotaren

Jag har låtit ett antal duktiga fiskare testa och låna utrustning för att få ytterligare feedback om spöna. Dessutom så har vi nu även beställt hem 8-fotare i samma serie för vidare utvärdering. Thomas "laxfiskarn" Berntsson är en av de som fått testa på spöt.
10+ på spinnfiske
Med flera 10 + fiskar så har spöt fått bekänna färg och enligt Thomas så är det skön känsla i spöt oavsett vad som sitter i ändan på linan. Thomas är även en av de som kört med IGLO 60 stövlar under en längre tid och är även där kanon nöjd.


9+

Thomas har även kört en del med Herky Jerky i nedan färg med gott resultat. Detta är även en av mina favoritfärger. Tänk på att leka med olika tafsmaterial och krokstorlekar för att påverka betets gång. En vit prick på ovansidan gör också att betet är lättare att följa så fram med tipp-ex…


Nu till förra veckans höjdpunkt eller som Thomas själv beskriver dagen. ”Min livs fiskestund och min livs drömfisk”. Fisken hade en buk som endast en sportfiskare uppskattar och det var först i håven då fisken visade buken som Thomas förstod att det var något riktigt riktigt stort.

Thomas fiskar som oftast själv därav självutlösare och mattbild. Hanteringen av fisken gick smidigt tack vare en balja utvecklad av Jarmo Kuisma där fisken får vila under tiden kamera och liknande görs iordning. 15800gr 123 cm
15+

123cm skönhet