torsdag 3 april 2014

Albin från Mieko Family fiskar vidare


Albin ”Vegas” Martinsson har dom senaste dagarna storsatsat på västkustens silver, det har varit sjukt mycket nötande men med bra resultat. Premiären skrev vi om i förra blogginlägget där Albin lyckades kroka hela 37 öringar. Nu kommer fortsättningen.


Den andra april började kanon! 3 kast 3 fisk där två var över minimåttet! Sedan fiskade jag mig vidare till hotspot nr 2 i ett ganska grunt fint sund med hög ström. Jag ser att det vakar konstant och där började det nappa ganska bra men ingen stor så jag bytte taktik. Jag bytte fluga till en liten märlräka och då började de bättre fiskarna rulla in. Dagen slutade med cirka 20 fisk och runt 10-14 fiskar över måttet, samt en tappad gris uppskattad till 3 kg, i sista kvällsljuset!


Den 3 april började lite segare med några riktigt fina fiskar som jagade småfisk långt ut som ej var inom kastavstånd, men efter lite letande och nötande kom dagens första och det började bra med en 50+ centimetare. Efter ett par timmars nötande på första stället hade jag landat runt 8 fiskar där ingen var under minimåttet så valde jag att byta ställe då de inte var några riktigt troféfiskar.

Jag vandrade ner till den nya platsen och i första kastet krokar jag en liten 35-centimetare och i andra kastet krokar jag en på 45 cm! Jag nöter vidare längst med kustremsan och kommer till mitt favorit ställe på den sträckan och det tar inte många kast innan jag krokar en 60++are! En snabb mätning på spöt och så får den friheten tillbaka! Det kändes riktigt gött att få årets första som var så nära på den fina 70 cm gränsen, dagen slutade med 15-17 fisk och enbart en under minimimåttet